Výměna rozvodových řemenů
Většina moderních vozů má ve svém motoru složitý rozvodový systém. Všechny jeho části je třeba pravidelně měnit, jinak hrozí velká a drahá oprava. Kromě samotného řemene, který bývá nejnamáhanější částí mechanismu, jsou součástí rozvodů i vodící a napínací kladky. V některých vozech se místo rozvodového řemene používá pro pohon řetěz. I ten je třeba pravidelně kontrolovat, popř. vyměnit.
V případě, že rozvodový mechanismus selže, stane se, že se v motoru střetnou písty s ventily. Poškození může být od nejméně vážného, kdy se ohnou jen ventily, po katastrofální, kdy může dojít k poškození celého bloku motoru, ohnutí ojnice a třeba i kliková hřídele. Při výměně rozvodů je třeba vyměnit celý systém, tedy řemen včetně kladek, případně vodního čerpadla a dalšího příslušenství. Následky selhání rozvodů bývají nákladné, proto zde šetření a lehkomyslnost opravdu není na místě.
Mějte přehled o všech novinkách a právě probíhajících akcích, soutežte o zajímavé ceny a získejte množství dalších výhod.